piątek, 30 września 2016

DIY - pomysł na stojak na taśmy washi za 10 zł :)

Bardzo pragnęłam mieć półkę lub stojaczek na taśmy washi. Mam taśm już całkiem sporo i lubię z nich korzystać, ale kiedy leżą zamknięte w najbliższej nawet szufladzie, to i tak są rzadko używane. Lepiej żeby były na widoku i w zasięgu ręki.
Początkowo jako stojak na szpulki i rolki służył mi uchwyt na ręcznik papierowy. Drewniany, biały, całkiem ładny. Jednak jego pojemność była ograniczona, a wyciągnięcie taśmy z samego dołu piramidy wiązało się ze ściąganiem kilkunastu szpulek. Postanowiłam zainwestować.  
Tylko czy i gdzie można kupić profesjonalny stojak na washi tapes?? Czy taki w ogóle istnieje? A jeśli tak, to ile kosztuje i czy spełni moje wybredne oczekiwania? Musi być podręczny, niewielkich rozmiarów, rolki ściągane z łatwością,  nie za wysoki, ergonomiczny no i musi pasować do pracowni. Buszowałam więc kilka tygodni po sklepach craftowych polskich i zagranicznych, na Allegro, szukałam w Internecie i jakoś nie mogłam znaleźć odpowiedniego produktu. W końcu zdecydowałam, że w ramach praktyki w innych dziedzinach rękodzieła niż scrapbooking, stojak zrobię sama. Znalazłam odpowiedni tutorial (o tutaj) ale minęło kilka tygodni, a ja nadal nie miałam przygotowanych materiałów, deseczek, wkrętarki...Wtedy, zupełnie przez przypadek (choć moim zdaniem to nie czysty przypadek, a raczej Prawo Przyciągania ;) dowiedziałam się, że Ikea ma coś TAKIEGO:
NYPLOCKAD Uchwyt na talerze - IKEA

Od razu wiedziałam, że to strzał w dziesiątkę!
Ponieważ odległości pomiędzy listewkami były niepotrzebnie szerokie, przez zmontowaniem uchwytu skróciłam patyczki łączące:

Potem skręciłam, skleiłam, i już moje piękne taśmy do scrapbookingu mogły rozgościć się w nowym stojaczku. Nawet zrezygnowałam z pomalowania go na biało, co pierwotnie miałam w zamiarze.I tak mi się podoba i, co najważniejsze, idealnie spełnia swoje nowe zadanie!

jak zrobić stojak na washi ze stojaka na talerze z IKEA


Takie oto nietypowe zastosowanie produktu z Ikei w mojej pracowni :) I ogrom radości za niecałe dziesięć złotych :))))))


Polecam wszystkim scraperkom i pozdrawiam. 
Schaffarka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z góry serdecznie dziękuję za komentarz :-)